tirsdag 1. mai 2012

Vårgrønn vårjakke

Det jeg liker aller best med jobben min, er at jeg har muligheten til å jobbe med flinke og kreative mennesker. Et av disse menneskene er Randi Ballangrud, som nå er i innspurten med hobbyboken sin, Babylykke. Boken blir spekket med gode ideer til klær og utstyr man kan lage til de minste, i hovedsak innen søm, men teknikker som strikking, hekling, decoupage, broderi og tekstilmaling er også med.

Jeg har fått muligheten til å teste noen av mønstrene som er med i boken, og først ut er en vårjakke til Ada. Randi har sydd sin jakke i ullfilt, mens jeg har brukt babykord i en nydelig grønnfarge og fôret den med grønnprikkete stoff fra Stoff og Stil. Modellen er god og romslig og passer fint til aktive barn. Størrelsen er ca. 1 år.


Jeg liker godt fasongen på jakken, og den store kragen er veldig søt.


De grønnprikkete detaljene gjorde hele jakken, syns jeg, og jeg ble særlig fornøyd med lommedekoren.


Jeg er veldig glad i å bruke trykk-knapper siden det er litt vanskelig å sy knapphull på millimeteren beint (og det bør de være for et petimeter som meg). Trykk-knapper som man ikke ser fra retten er enda bedre, og jeg har derfor jukset litt med slike. De søte roseknappene fra Stoff og Stil er påsydd til slutt.

2 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Kjempe søt jakke du har sydd! :O)

bevaremegvel sa...

Veldig nydelig jakke.
Skulle ønske jeg kunne sy litt mer klær, må bare øve litt først :)

Klem